Administratorem Państwa danych osobowych, przetwarzanych w związku z korzystaniem z naszych stron i kierowaniem do nas zapytań przy użyciu różnych kanałów komunikacji, jesteśmy my – Fundacja Signum Caritatis z siedzibą w Poznaniu (ul. Rynek Wildecki 4a, 61-546 Poznań).
Nasze strony to:
Państwa dane przetwarzamy w związku z wykorzystaniem funkcji i usług dostępnych na tych stronach – głównie w związku z naszą wzajemną komunikacją, którą prowadzimy za ich pośrednictwem i pośrednictwem wskazanych na nich kanałów komunikacji (telefon, e-mail itp.), a także przy okazji świadczenia dla Państwa usług.
Mają Państwo prawo żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych (w tym ich kopii), ich sprostowania (poprawiania), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W przypadku wszelkich wątpliwości lub woli złożenia żądania prosimy o wcześniejszy kontakt z inspektorem ochrony danych p. Cezarym Sadowskim: iod@rodo.pl; ul. Rynek Wildecki 4a, 61-546 Poznań.
Państwa dane osobowe przetwarzamy w celu przyjęcia Państwa zapytań i obsługi Państwa spraw – jest to nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na optymalnym informowaniu o swojej działalności i ofercie. Na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na optymalnym informowaniu o swojej działalności i ofercie, możemy też sami gromadzić dane kontaktowe (przede wszystkim adres korespondencyjny) celem nawiązania ewentualnej współpracy. Marketing bezpośredni polegający na dzwonieniu lub pisaniu mejli do Państwa wymaga dodatkowych zgód.
Prowadzenie Państwa sprawy może doprowadzić do tego, że zawrzemy z Państwem umowę — na przykład skorzystają Państwo z naszych usług, lub podejmiemy inną współpracę. Wówczas podstawą przetwarzania Państwa danych będzie zawierana umowa (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a o szczególnych zasadach przetwarzania danych osobowych będą Państwo poinformowani osobno. W przypadku każdej umowy mamy obowiązek zachować część danych do celów rachunkowych i rozliczeń podatkowych. Podstawą tego są przepisy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) dotyczące rachunkowości.
Dane możemy zachować na dłużej, jeśli wymaga tego nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na dochodzeniu swoich roszczeń. Każdy przypadek oceniamy indywidualnie.
Zgodnie z tym, co zostało już przedstawione wyżej, na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na optymalnym informowaniu o swojej działalności i ofercie, możemy na dłużej zachować dane kontaktowe (przede wszystkim adres korespondencyjny) celem nawiązania ewentualnej współpracy.
Informujemy, że możemy zbierać dane niezbędne do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz dane kontaktowe do Państwa jako przedstawicieli naszych partnerów biznesowych. Dane kontaktowe możemy zbierać już na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) — a więc bez dążenia do zawarcia umowy. Nasz interes polega na nawiązywaniu i prowadzeniu współpracy biznesowej na społecznie przyjętych i akceptowanych zasadach.
Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) obejmuje pozyskiwanie danych w momencie udostępniania Państwu stron internetowych. Polega on na dążeniu do dostarczania poprawnych i bezpiecznych, spełniających ogólne standardy i wyposażonych w niezbędne funkcjonalności stron internetowych. Zbieranie danych polega tu na korzystaniu z logów serwera i stosowaniu cookies, o czym bardziej szczegółowo informujemy w dalszej części polityki. Tam też informujemy o tym w jaki sposób wyrazić sprzeciw wobec takiego przetwarzania.
Świadczymy usługę przechowywania danych niezbędnych do korzystania ze sklepu internetowego. Jeśli korzystają Państwo z tej usługi, przechowujemy te dane w celu ułatwienia korzystania ze sklepu polegającego na automatycznym wypełnianiu formularza. Podstawą takiego przetwarzania jest umowa zawierana na podstawie dostępnego na stronie regulaminu świadczenia usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Do tego stosują się również pozostałe zasady dotyczące przetwarzania danych przy okazji zawierania umów, które zostały opisane wyżej.
Prowadzimy sklep internetowy i korzystanie z jego usług każdorazowo wiąże się z zawieraniem umowy na podstawie dostępnego na stronie regulaminu świadczenia usług. Taka umowa jest podstawą przetwarzania danych osobowych w celu jej zawarcia i realizacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Do tego stosują się również pozostałe zasady dotyczące przetwarzania danych przy okazji zawierania umów, które zostały opisane wyżej.
W każdym przypadku wysyłania do nas wiadomości poprzez mejle, strony internetowe i inne kanały komunikacji, a także w przypadku korzystania z naszych stron internetowych, odbiorcami danych są 1) dostawca usługi poczty elektronicznej w przypadku komunikowania się tą drogą i 2) dostawcy hostingu, 3) dostawcy poszczególnych stron internetowych i kanałów komunikacji, a także 4) podmioty serwisujące nasze systemy informatyczne.
Jeśli zajdzie potrzeba kontaktowania się drogą poczty tradycyjnej, odbiorcami danych będą dostawcy usług kurierskich i pocztowych.
Jeśli korzystają Państwo z naszych stron wchodząc w interakcję z nimi i umieszczając w niech swoje treści, to odbiorcami danych będą również inni użytkownicy tych stron oraz dostawcy serwisów w przypadku stron, które umieszczone są w serwisach. W przypadku stron umieszczonych w zewnętrznych serwisach (Facebook) dane z cookies mogą być zbierane przez dostawców tych platform na zasadach przez nich określonych. Nad tym przetwarzaniem nie mamy kontroli. Istnieje możliwość zablokowania części cookies. Szerzej wyjaśniamy to w dalszej części polityki. W przypadku korzystania z naszych usług, w szczególności ze sklepu lub konta na stronie, a także zawierania innych umów o współpracę, odbiorcami danych mogą być również 1) podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe, 2) pośrednictwa finansowego, 3) księgowe, 4) doradcze i 5) analityczne, czy 6) prawne. W razie załatwiania spraw dotyczących ochrony danych, odbiorcami danych będą podmioty świadczące nam usługi w tym zakresie.
Państwa dane będą przechowywane do zakończenia Państwa sprawy, a w przypadku zawarcia umowy, do zakończenia jej realizacji. Państwa dane kontaktowe możemy zachować bezterminowo, jeśli stwierdzimy, że z uzasadnionych powodów chcielibyśmy skontaktować się z Państwem. Jeśli chcieliby Państwo byśmy mimo wszystko usunęli Państwa dane, należy złożyć w tej sprawie sprzeciw.
Dane zawarte w cookies są przechowywane na Państwa urządzeniu tak długo aż nie wygasną lub Państwo sami ich nie usuną przy użyciu opcji lub ustawień przeglądarki. Strony trzecie stosujące na naszych stronach swoje cookies mają własne polityki przechowywania informacji pozyskanych przy ich użyciu. W przypadku stron internetowych prowadzonych w ramach portali takich jak Facebook, mogą Państwo samodzielnie zarządzać treściami, które Państwo tam umieścili. Mogą Państwo też zwrócić się z tym do nas, pisząc na adres: kontakt@signumcaritatis.pl. Należy pamiętać, że dane mogą być przetwarzane przez administratorów serwisów niezależnie od naszych decyzji, na zasadach opisanych w regulaminach tych serwisów. W przypadku treści umieszczonych przez Państwo na naszych stronach, nie podejmujemy systematycznego ich usuwania, a czynimy to jedynie w przypadku, gdy nie jesteśmy już zainteresowani publikacją tych treści i ewentualnym przetwarzaniem Państwa danych osobowych. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie umów mamy obowiązek zachować dane niezbędne w celach rachunkowych przez 5 lat od zrealizowania umowy do końca roku kalendarzowego. Dane związane z zawartą umową możemy zachować dłużej niż do czasu zrealizowania naszych usług, bo aż do terminu przedawnienia naszych roszczeń.
Logi serwera to zapisywane na serwerze obsługującym stronę informacje o zachowaniu użytkowników strony. Ważnym ich elementem jest adres IP, czyli indywidualny numer komputera, który łączy się z serwerem. Logi są przechowywane przez przyjęty okres i nie archiwizujemy ich, chyba że jakieś zdarzenie (np. związane z bezpieczeństwem) tego wymaga. Co do zasady logi są dla nas anonimowe, ale adres IP może pozwolić z dużym prawdopodobieństwem zidentyfikować Państwa, gdy zajdzie taka potrzeba. Zasady funkcjonowania adresów IP są regulowane prawem.
Cookies
Pliki cookies to informacje zapisywane w związku z korzystaniem ze strony. Cookies stosowane na stronie Fundacji są administrowane przez nas. Własne cookies stosują też zewnętrzne serwisy, w których utrzymujemy swoje strony (Facebook).
Stosujemy następujące cookies:
Rodzaj cookies | Nazwa | Funkcja |
---|---|---|
Cookies strony Fundacji | Których nazwa zawiera „wordpress”, a także „wp-settings” | Dane strony związane z jej ustawieniami oraz bieżącą sesją. Te cookies mogą dotyczyć również logowania na konto użytkownika. |
Cookies sklepu | Których nazwa zawiera „woocommerce”, a także cookie o nazwie „tk_ai” | Służą do zapamiętywania wyborów użytkownika, wspierania procedury zakupu i obsługi płatności. |
Cookies wtyczki służącej do informowania o cookies | Których nazwa zawiera „cookielawinfo” | Służą do zarządzania wyświetlaniem informacji o cookies. |
Jeśli sprzeciwiają się Państwo stosowaniu plików cookies, najlepszym rozwiązaniem jest zablokowanie ich w ustawieniach Państwa przeglądarki zgodnie z instrukcją jej producenta. Można zablokować konkretne pliki.
Należy pamiętać, że blokowanie plików cookies strony Fundacji może zakłócić funkcjonowanie usług strony (obsługa konta użytkownika, sklep) i uniemożliwić dokonanie zakupów.